tisdag 11 april 2017

: Sprätthönsen's Årliga Utställning i Smålandsstenar!






>>
>>
>> Sprätthönsens Årliga Kviltutställning
>>
>> I år har vi, för andra gången, vår utställning i Godsmagasinet, Västra Järnvägsgatan, Smålandsstenar. Det ligger ca 50 steg från järnvägsstationen och underlättar för alla som inte har bil och vill resa bekvämt med tåget. Utställningen är från fredag, 16 juni- 18juni, mellan kl 11:00-18:00.
>> Här finns mängder av kviltar, väskor, mm att beskåda.
>> Årets lotteri inkluderar många fina vinster där en stor, underbar kvilt (220x160cm) är högsta vinsten. Den syddes av alla på årsmötet i januari och har sedan kviltats och färdigställts hos styrelsen.
>> Samtidigt finns en mindre kviltutställning hos Tyger & Ting i Burseryd, som håller öppet hela helgen. Sprätthönsen har även kaffeservering i Tyger &Ting's vackra trädgård. Transport mellan utställningarna finns vid förfrågan. Välkommen!
>> Här är lite bilder från kviltningen. Mönstret heter Flower Power.

2 kommentarer:

  1. Beautiful quilt! Great colors! The quilting pattern works so well on this quilt. Some lucky person will win this treasure.

    SvaraRadera
  2. Fortfarande kan jag känna den härliga känslan som jag kännde när vi var på besök hemma hos Dig.
    Det var en dag, som "gav" så mycket, tycker jag.
    Du inspirerade och "delade med Dig" om tips och goda råd, till oss som var där.
    Att se Dig arbeta med Din long-arm maskin var givande och spännande att själva få försöka.

    Vill "förmedla" detta till andra kviltare, så i dag har jag skrivit om vårt besök hos Dig på min blogg.

    Dollandesign

    SvaraRadera