torsdag 21 augusti 2014

Dianes Grand Dresden Löpare

Ja, ni kanska trodde att jag har tagit semester sedan 4:e Juli. Men NEJ! Jag har gjort en hel del egna grejor, ( men inte alls så mycket som jag skulle vilja!). Jag har solat och badat och druckit vin till lunch och omgått med vänner, när som bara. Det har varit en hel underbar sommar! Speciell för mig, som kan aldrig ha det för varmt!
Men, tiden rinner bara iväg. Jag har också kviltat en del till Er-Ni vet vem Ni är!
Sedan har jag gjort en ovanlig bonad till Quiltköping som jag hoppas att dela med er senare-på alla sätt och vis! (Nu är ni nyfiken, va?!?) De av Er som känner mig, vet hur svårt det är för mig att inte berätta mer!
Men, nedan ser Ni lite "eye candy", dvs, ögon godis! Tät, tät kviltning och jag provade mig fram med olika mönster. Det bästa var att efter jag hade sytt på dem där stora, moderna Dresdon med osynlig aplike, kunde jag vända på den och kvilta från baksidan!
Då är det otroligt bra att använda en en-färgad tyg, helst mörk. Jag har prov-ritat med krita ibland, kunna sudda, prova annat, känna "flyt" i hur det skulle sys, och det allra viktigaste,
JAG SÅG VAD JAG GJORDE!!!!!!!
Det blev så spännande när jag sedan vände på den och kunde se hur bra det blev!
Jag är lycklig och vill utveckla denna. Kan hända att det kan bli en kurs till vår. Skicka en mail om ni är intresserad. För denna tekniken krävs bara övning! Men, när man använda likfärgade tråd, blir det alltid förvånansvärt bra!
Ja, det får vara nog för denna gången, men glöm inte Quiltköping 5-7 sept. I Lidköping!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar